رییس اداره کل توسعه و مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی گفت: با توجه به ضرورت اجرای طرح برق دار شدن چاه‌های کشاورزی تاکنون بیش از ۲هزار حلقه چاه در استان هرمزگان برق دار شده است. علیرضا پرویزی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس افزود: این تعداد چاه با مشارکت بانک کشاورزی در ۲ سال اخیر با پرداخت ۶۰میلیارد ریال یارانه و بیش از ۱۱۷میلیارد ریال اعتبارات داخلی دارای برق شده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت این طرح خاطرنشان کرد: حفظ محیط زیست، پائین آمدن سختی کار، افزایش سرعت عمل، کاهش خطرات ناشی از سوخت فسیلی، حذف حمل و نقل سوخت‌ها و افزایش تولید از جمله مزایای برقی شدن چاه‌های کشاورزی محسوب می‌شود.

وی همچنین یادآور شد: مدیریت مصرف بهینه انرژی در مکانیزاسیون و ساماندهی نظام تامین و توزیع ماشین‌ها و ادوات کشاورزی از جمله برنامه‌های مهم اداره توسعه مکانیزاسیون کشاورزی است. رییس اداره توسعه مکانیزاسیون جهاد کشاوری استان هرمزگان همچنین افزایش درجه مکانیزاسیون عملیات کاشت، داشت و برداشت محصولات عمده زراعی و باغی، توجه به وضعیت مکانیزاسیون در باغات نخیلات و مرکبات و افزایش کیفیت انجام عملیاتی مانند کاشت مکانیزه محصولات زراعی گندم، ذرت و کلزا را از جمله اهداف این بخش برشمرد.