واحد دوم نیروگاه گازی جهرم که در شش واحد ۱۵۹ مگاواتی در حال ساخت است، راه‌اندازی شد. به گزارش «ایسنا»، محمد بهزاد، مدیرعامل سازمان توسعه برق ایران، با اعلام این خبر افزود: واحد نخست این نیروگاه در تیرماه امسال راه‌اندازی شده بود و واحد دوم آن نیز هشت ماه زودتر از برنامه با شبکه سراسری برق کشور سنکرون شد.

وی با بیان این‌که واحدهای این نیروگاه قرار بود از اواخر سال به تدریج راه‌اندازی شود، تصریح کرد: اما به دلیل نیاز مبرم منطقه به برق، واحدهای اول و دوم آن زودتر از موعد وارد مدار شد و واحدهای باقی‌مانده نیز به تدریج و براساس برنامه زمانبندی وارد مدار خواهند شد.

بهزاد گفت: نیروگاه جهرم داخلی‌سازترین نیروگاه کشور است که تاکنون ۹۷درصد تجهیزات آن از داخل تامین شده است.

بهزاد افزود: با توجه به اینکه نیروگاه جهرم برروی بستر سنگی ساخته می‌شود، مجموع خاک‌برداری و بتن ریزی آن نسبت به سایر ساخت‌گاه‌های نیروگاهی بیشتر است، به طوری که تاکنون بیش از ۱۰۰هزار مترمکعب خاکبرداری، ۴۰هزار مترمکعب بتن‌ریزی و ۴۴۰تن آرماتوربندی در این نیروگاه به کار رفته است.

مدیرعامل سازمان توسعه برق ایران افزود: با راه‌اندازی واحد دوم این نیروگاه بخشی از نیاز برق منطقه جنوب کشور تامین شده و پایداری شبکه برق استان فارس نیز افزایش یافته است.