ساری- خبرنگار دنیای‌اقتصاد: رییس سازمان آموزش و پرورش مازندران گفت: تاکنون از محل اعتبارات صندوق ذخیره ارزی که برای مقاوم‌سازی مدارس اختصاص‌‌یافته، ۲۹میلیارد تومان به مازندران تعلق گرفته است. عبدالوحید فیاضی افزود: دولت برای این امر از محل صندوق ذخیره ارزی ۴میلیارد دلار اختصاص داده که با مبالغ اختصاصی در مازندران ۵۲۵ کلاس درس مقاوم‌سازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۳۴درصد از مدارس مازندران تخریبی است، گفت: بیش از ۴هزار کلاس درس نیز در استان مازندران به مقاوم‌سازی نیاز دارند.

فیاضی به نقش رسانه‌ها در کم‌شدن مشکلات آموزش و پرورش پرداخت و اضافه کرد: برخی آموزش و پرورش را یک دستگاه صرف مصرفی می‌دانند که این تفکر باید با کمک رسانه‌ها برطرف شود. وی بازگشایی مدارس را فصل جدیدی از خیزش بزرگ فرهنگی دانست و ادامه داد: آموزش و پرورش نیز به عنوان یک دستگاه فرهنگی نقش خود را تاکنون به رخ کشیده است.

رییس سازمان آموزش و پرورش مازندران مشکلات آموزش و پرورش را متعلق به تمام جامعه دانست و تصریح کرد: باید انتقاد از آموزش و پرورش توسط رسانه‌ها بیشتر شود تا بتوانیم با مشکلات کمتر به اداره این سازمان فرهنگی بپردازیم.

فیاضی درباره افزایش نرخ شهریه غیرانتقاعی اظهار کرد: این نرخ‌ها قانونی بوده و تاکنون از زمان ثبت‌نام گزارشی مبنی بر تخلف ثبت‌نامی گزارش نشده است.

وی درباره نیاز آموزش و پرورش به برخی رشته‌های تخصصی در مجموعه نظام تعلیم و تربیت خاطرنشان کرد: عطش استخدام در جامعه زیاد بوده و نرخ جذب نیروی انسانی نیز بسیار کم است.

رییس سازمان آموزش و پرورش مازندران میزان معدل حقوق معلمان را ۴۲۰هزار تومان اعلام کرد و افزود: معلم همیشه طلبکار است و همه باید برای استیفای حقوق معلمان تلاش کنند.