ساری- خبرنگار دنیای‌اقتصاد: طرح‌های خدمات عمومی‌ و گردشگری که قابلیت تملک خصوصی نداشته باشند معاف از عوارض هستند. در هفتمین جلسه کار گروه گردشگری استان مازندران که در محل استانداری مازندران تشکیل شد، رحمت عباس‌نژاد، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: در سال‌های اخیر درباره مساله تغییر کاربری با سازمان جهاد کشاورزی و امور زمین‌ها دچال مشکل شده‌ایم به طوری که بخش گردشگری ما به مشکل برخورده است.

وی افزود: زمین‌ها در استان مازندران طرح آمایش ندارند و کاربری آنها دقیقا مشخص نیست، از این رو سازمان به این نتیجه رسید که خود طرح آمایش کوچکی را به انجام برساند. عباس‌نژاد یادآور شد: بنا به قانون، وزارت جهاد کشاورزی مکلف شده است برای خدمات جهانگردی، زمین بلاعوض در اختیار سازمان گردشگری قرار بدهد و در این راستا وزارت راه و ترابری و جهاد کشاورزی تفاهمنامه‌ای را امضا کرده‌اند که سازمان میراث فرهنگی از تخفیف ویژه استفاده کند. رادبود، مدیر کل دفتر فنی استانداری مازندران نیز در این جلسه گفت: مشکلات متعددی در زمینه تغییر کاربری زمین‌ها در استان وجود دارد و با توجه به خاک حاصلخیز و منابع آبی فراوان در این استان باید قبول کرد که تاکنون بدون برنامه عمل کرده‌ایم.

وی گفت: اولویت استان مازندران در بحث گردشگری با اکوتوریسم است که جزء مزیت‌های استان است از این رو اگر قرار باشد منابع از بین برود و کاری برای بخش گردشگری نکنیم منابع را نابود خواهیم کرد.