گروه استان‌ها- مدیرکل راه و ترابری استان ایلام از پیشرفت ۸۰درصدی طرح ایلام-حمیل خبر داد و گفت: در صورت تامین اعتبارات لازم این طرح در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. به گزارش روابط‌عمومی اداره کل راه و ترابری استان ایلام، نصرالهی‌زاده در این باره افزود: در سال‌جاری ۹۵میلیارد ریال اعتبار به این طرح اختصاص یافته که تمام آن جذب و هزینه شده اما تکمیل آن نیازمند ۳۰۰میلیارد ریال اعتبار دیگر است.

وی اظهار کرد: راه ملی ایلام-حمیل-کرمانشاه به عنوان اصلی‌ترین طرح حلقه ارتباطی راه کربلا در غرب کشور محسوب شده و علاوه بر اینکه نقش بسیار مهمی در توسعه استان ایلام دارد، مسافت ایلام، کرمانشاه و مرکز کشور را ۶۰ کیلومتر کاهش می‌دهد و با اتمام آن زمینه مساعدی برای سرمایه‌گذاری، فعالیت‌های تجاری، رونق صنعت توریسم و افزایش زائران عتبات عالیات فراهم می‌شود.

مدیرکل راه و ترابری استان ایلام اعلام کرد: با وجود اینکه طرح با کمبود اعتبار مواجه شده اما کماکان عملیات آن در حال انجام است.

وی افزود: به‌رغم مطالعات، اعتباری برای شروع عملیات اجرای طرح در محدوده استان کرمانشاه در نظر گرفته نشده و در ردیف بودجه نیامده است، که امیدواریم با پیگیری نمایندگان در مجلس شورای اسلامی و اختصاص اعتبار به این طرح کار اجرایی آن آغاز شود.

وی در ادامه میزان اعتبارات اداره کل راه و ترابری ایلام را در مجموع ۳۰درصد اعتبارات عمرانی استان اعلام کرد و گفت: اداره راه و ترابری استان دارای فعالیت‌های گسترده‌ای بوده و در مجموع وظیفه حفظ و نگهداری حدود ۳۵۰۰ کیلومتر انواع راه‌را برعهده دارد.

نصرالهی‌زاده اضافه کرد: از آنجا که استان ایلام در منطقه کوهستانی قرار گرفته و دارای طبیعت خشن است هزینه راهسازی در آن بالا بوده و راه‌های استان نیازمند ایمنی و بهسازی بیشتر است.