طرح جامع رودخانه‌ها و سیلاب‌های مازندران تهیه می‌شود

ساری- خبرنگار دنیای‌اقتصاد: در سفر رییس‌جمهوری و هیات دولت به استان مازندران که سال گذشته انجام شد، به منظور مدیریت بهتر رودخانه‌های مازندران مصوبه مطالعات جامع رودخانه‌ها و سیلاب به این استان ابلاغ شد. عزیزا‌... واحد، رییس هیات‌مدیره و مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران در جلسه ستاد حوادث غیرمترقبه استان با بیان مطلب فوق افزود: به این منظور در سال‌جاری از محل اعتبارات استانی برای این طرح اعتباری در نظر گرفته شد و مقدمات کار برای مطالعات جامع و تکمیل مطالعات قبلی فراهم شد.

وی هدف اصلی این مطالعات را ساماندهی و استفاده مناسب از چشم‌انداز رودخانه‌ها به صورت گردشگری و تثبیت بستر و کنترل فرسایش رودخانه‌ها دانست و گفت: مقدمات کار با تهیه نقشه‌های موردنیاز زمین‌شناسی و توپوگرافی و نرم‌افزارهای مربوط آغاز شد و امیدواریم بتوانیم ظرف یکسال آینده با برنامه‌ریزی زمان‌بندی شده این مطالعات را به نتیجه برسانیم.

مدیر عامل آب منطقه‌ای مازندران با بیان اینکه استان دارای ۱۴۰رودخانه و ۶۰رشته اصلی است و تهدید رودخانه‌ها، اکوسیستم‌های مختلف را در معرض خطر قرار می‌دهد، گفت: برای حفظ اکوسیستم‌های مختلف انسانی، جانوری و گیاهی مازندران باید رودخانه‌هایمان را حفظ کنیم.

واحد با اشاره به بهره‌گیری از مشاوران باتجربه و توانمند در این زمینه و همچنین استفاده از تجربیات داخلی و خارجی از جمله کشور ژاپن به لحاظ تشابه رودخانه‌های این کشور با رودخانه‌های مازندران گفت: امید است با اعتبار کافی که در این زمینه در اختیار این شرکت قرار می‌گیرد بتوانیم در سال آینده این مطالعات را تکمیل کنیم و بخش‌هایی از آن را نیز به اجرا برسانیم.

وی اظهار امیدواری کرد: با اجرای طرح‌های سازه‌ای و غیرسازه‌ای و مشارکت و همکاری مردم رودخانه‌های مازندران به وضعیت مطلوب برسند.