با راه اندازی سیستم روشنایی سطوح پروازی فرودگاه بین‌المللی خلیج‌فارس، برای نخستین بار پرواز به این فرودگاه در شب انجام شد. به گزارش خبرگزاری فارس، حمید توحیدی، مدیر فرودگاه خلیج‌فارس با اعلام خبر فوق افزود: درحال حاضر شرکت هواپیمایی آسمان برای روزهای شنبه، دوشنبه، سه‌شنبه و جمعه از تهران به عسلویه و بالعکس پرواز در شب را دایر کرده‌اند.

وی با استقبال از انجام پروازهای فرودگاه خلیج‌فارس در شب گفت: یک هواپیمای فوکر ۱۰۰ با شماره پرواز ۷۷۷ ساعت ۲۰ و ۱۵ دقیقه از تهران به سمت عسلویه پرواز می‌کند و ساعت ۲۲ وارد فرودگاه خلیج‌فارس می‌شود.

توحیدی افزود: این هواپیما در ساعت ۲۲ و ۳۰ با شماره پرواز ۷۷۸ عسلویه را به مقصد تهران ترک می‌کند و ساعت ۲۴ در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران به زمین می‌نشیند.

مدیر فرودگاه خلیج‌فارس گفت: روشنایی سطوح پروازی ‏II‏ ‏CAT‏ فرودگاه شامل ‏۶۵۷‏ شعله چراغ ‏INSET‏ و ‏۳۱۶‏ شعله چراغ ‏APPROACH‏ است و برای نصب این سیستم بیش از ‏۱۷۰‏ کیلومتر کابل‌کشی صورت گرفته است‏.‏

توحیدی همچنین از پیوستن این فرودگاه به شبکه ارتباطی ثابت هوانوردی خبر داد و گفت: با پیوستن فرودگاه به این شبکه، برقراری امکان ارتباط تلکسی با تمام فرودگاه‌های دنیا و مخابره پیام به آنها در فرودگاه بین‌المللی خلیج‌فارس میسر شده است.