براساس توافقنامه به امضا رسیده از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهوری و مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن، آموزش و آگاه‌سازی عمومی‌در سه استان کشور در زمینه کاهش خطرپذیری زلزله صورت می‌گیرد. به گزارش خبرگزاری مهر، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن، با امضای توافقنامه همکاری، طرح مشترک «آموزش و آگاه سازی عمومی» متمرکز با مبحث کاهش خطرپذیری زلزله را در شهرهای تهران، کرمان و گرگان اجرا می‌کنند.

این طرح که در فاصله زمانی دو ساله به انجام خواهد رسید، در گام نخست نمایشگاه عکسی را همزمان با سالگرد وقوع زلزله بم در شهرهای نامبرده برپا می‌کند که عکس‌ها نیز با تمرکز بر موضوعاتی نظیر زمین لرزه و تاسیسات شهری، زمین لرزه و ایمنی، زمین لرزه و ساخت ساختمان‌ها، زمین لرزه و جوامع محلی و زمین لرزه و مردم به نمایش عمومی ‌درخواهد آمد.

از مفاد این توافقنامه طراحی یک فیلم انیمیشن متمرکز بر آماده سازی در برابر زلزله، ایمنی منازل، زمین لرزه و ساختمان‌سازی و نیز مکانیزم مقاوم‌سازی است که در سطح منطقه‌ای و ملی پخش خواهد شد.

براساس این توافقنامه مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن و تیم کاری، اعلامیه، بیلبورد، کتاب داستان، اطلاعات صوتی/ تصویری، بروشور، بازی‌هایی برای کودکان متمرکز بر ایمنی زلزله، ساخت و ساز و مقاوم‌سازی ساختمان‌ها را طراحی خواهند کرد.