کاشان- خبرنگار دنیای اقتصاد: دبیر کار گروه آمار، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرستان کاشان گفت: برگزاری نشست‌های کار گروه آمار، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرستان کاشان با هدف ایجاد شهر الکترونیک صورت می‌گیرد. حسین نیکزاد، ایجاد هماهنگی بین نهادهای مختلف این شهرستان به منظور شناخت نیازها و توانمندی‌های موجود برای رسیدن به شهر الکترونیک را از دیگر اهداف تشکیل این کارگروه دانست و گفت: هدف شهر الکترونیک، ارائه خدمات بهتر، با هزینه کمتر و اثر بخشی بیشتر به شهروندان است.

وی افزود: در شهر الکترونیک اداره امور شهروندان به صورت online و شبانه‌روزی با کیفیت و ضریب ایمنی بالا صورت می‌گیرد.

نیکزاد با بیان این مطلب که ایجاد وب‌سایت‌های اطلاع‌رسانی، ابتدایی‌ترین مرحله تحقق شهر الکترونیک است از اعضای کار گروه خواست تا نسبت به به‌روز کردن وب‌سایت‌های اداره‌های متبوعه خود اقدام و گزارش آن را در جلسات ارائه دهند.

به گفته وی اگر بسترهای مناسب برای ایجاد شهر الکترونیک در جامعه فراهم شود، مردم به راحتی آن را پذیرفته و از خدمات آن بهره خواهند جست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز برگزاری نشست‌های این کار گروه را گام مهمی به منظور همکاری مراکز آموزش عالی این شهرستان بر شمرد و گفت: این امر می‌تواند در بهره‌گیری از امکانات و توانمندی‌های این مراکز با یکدیگر در انجام فعالیت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی مشترک موثر باشد.

صمد نوری‌زاد افزود: شهر کاشان با داشتن ۲۲هزار نفر دانشجو در مقاطع و رشته‌های مختلف تحصیلی، دانشگاه‌ها و مراکز علمی متعدد، جمعیت بالای استادان و... دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالایی است که می‌تواند از این نقاط قوت برای انجام پژوهش‌های کاربردی به‌منظور رفع مشکلات جامعه استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: فناوری اطلاعات و ارتباطات در دنیای امروز یکی از ابزارهای مهم ارائه اطلاعات و خدمات به شهروندان و سایر نهادهای دولتی است.

در پنجمین جلسه کارگروه آمار، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرستان کاشان که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان برگزار شد هر یک از اعضای شرکت کننده در خصوص اقدامات انجام شده برای ایجاد شهر الکترونیک در دستگاه‌های متبوعه خود توضیحاتی را داده و در پایان وب‌سایت دانشگاه علوم پزشکی کاشان از سوی مسوول وب‌سایت دانشگاه برای شرکت‌کنندگان معرفی شد.