رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:تعلل و تاخیر در کار اجرایی قطار شهری اصفهان روزانه سه‌میلیارد ریال خسارت در پی دارد. به گزارش «ایرنا»، عباس حاج رسولی‌ها در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: برای کلانشهری مثل شهر اصفهان زیبنده نیست که طرح حمل‌ونقل شهری آن تا این حد بلاتکلیف باقی بماند.

وی تصریح کرد: باید مساله مترو تا اوایل سال آینده رفع شود و اعتبارات مترو این شهر درصورت امکان‌از فاینانس و در غیر این صورت از بودجه محلی تامین شود.

شورای اسلامی شهر اصفهان برای اجرای ساخت مترو پیشنهاد اخذ ۷۰درصد کمک دولتی و ۳۰درصد بودجه محلی را به دولت ارائه داده بود. وی با اشاره به مشکل ترافیک شهر، کمبود وسایط حمل ونقل شهری به دلیل سهمیه‌بندی بنزین و همچنین آلودگی هوا افزود: وجود این مشکلات پیگیری مصرانه شهرداری و شورای شهر را برای تکمیل طرح قطار شهری می‌طلبد. حمیدرضا فولادگر، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در نشست با اعضای شورای شهر اصفهان گفت: مشکل قطار شهری اصفهان تا حدودی مرتفع شده و با عبور مترو از زیر ساختمانهای کمکی «چهارباغ» معضل مسیر عبور مترو رفع می‌شود.

وی اظهار کرد: طرح جذب ۷۰درصد اعتبارات دولتی و ۳۰درصد از اعتبارات محلی مورد موافقت قرار نگرفت و باید مسوولان شهری از ۵۰درصد بودجه دولتی و ۵۰درصد بودجه محلی اقدام به تکمیل و راه‌اندازی مترو اصفهان کنند.