شرکت توسعه گردشگری استان فارس در مراسمی با حضور معاون رییس‌جمهوری و مسئولان محلی، فعالیت خود را رسما آغاز کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کشور در این مراسم گفت: این شرکت با هدف توسعه گردشگری در ایران با بهره‌گیری از توان سرمایه‌ای و منابع انسانی موجود در بخش‌خصوصی ایجاد شده است.

اسفندیار رحیم‌مشائی با تصریح اینکه دولت در مسیر توسعه گردشگری، اهتمامی جدی دارد، گفت: این صنعت با مشارکت بخش‌خصوصی و دولت در مسیری روشن گام برمی‌دارد و دولت به‌عنوان سیاست‌گذاری شایسته، فرصت را برای فعالیت فراهم کرده و مردم نیز با استفاده از زیرساخت‌های فراهم شده، گردشگری ایران را به سطحی مطلوب در جهان برساند.

رحیم مشائی ادامه داد: زمانی امکانات و ظرفیت‌های گردشگری کشور را می‌توان ثروت تلقی کرد که برنامه‌ریزی صحیح، بهره‌برداری معقول و خردمندانه از آن تدوین و اجرایی شده باشد.

وی از اختصاص بیش از ۳‌هزار میلیارد تومان تسهیلات یارانه و ۳‌هزار میلیارد تومان تسهیلات بدون یارانه به این بخش خبر داد و تصریح کرد: مسیر رشد ترسیم شده و شرایط کاملا مهیای رونق صنعت گردشگری است و از این پس اهتمام بخش‌خصوصی کارگشا خواهد بود.