آغاز واگذاری زمین‌های فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی شیراز

شیراز - خبرنگار دنیای اقتصاد: مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز از ساخت‌وساز ۱۰ واحد صنعتی طی یک سال اخیر در منطقه ویژه اقتصادی شیراز خبر داد. حمیدرضا بختیاری با بیان این که فعالیت این ۱۰ واحد صنعتی در زمینه تولید لوح فشرده، نوار کاست، پمپ و شیرآلات پتروشیمی، کیسه هوای اتومبیل، قطعات الکترونیکی، کیت‌های آزمایشگاهی و الکترونیکی و ... است، افزود: بیشتر این محصولات برای اولین بار در کشور و خاورمیانه تولید می‌شود.

وی درباره پیشرفت امور در منطقه ویژه اقتصادی شیراز گفت: رویکرد صنعتگران به سرمایه‌گذاری در این منطقه به منظور انتفاع از تحقیقات گمرکی است که در این منطقه شامل حال آنها می‌شود.

بختیاری تصریح کرد: با ابلاغ آیین‌نامه مناطق ویژه اقتصادی، امکان لحاظ تحقیقات گمرکی بیشتری مهیا است که این امر موجب دلگرمی مضاعف سرمایه‌گذاران در منطقه شده است.

وی گفت: براساس این آیین‌نامه معافیت گمرکی سرمایه‌گذاران تا سقف ارزش افزوده است و فقط به میزان مازاد بر ارزش افزوده قطعات خارجی در تولیدات حقوق و عوارض گمرکی می‌پردازند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز افزود: از سوی دیگر صنعتگرانی که در منطقه فعالیت می‌کنند از قانون کار مناطق آزاد تجاری تبعیت می‌کنند و مشمول قوانین کار معمول در کشور نیستند.

وی عدم نیاز به پرداخت حقوق و عوارض گمرکی به منظور ورود ماشین‌آلات تولید را از دیگر مزایای این آیین‌نامه دانست.

به گفته مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز، حضور شرکت ایران‌خودرو و آغاز به کار ساخت‌وساز این شرکت در ۲۰۰ هکتار از زمین‌های این منطقه نیز در رشد و توسعه جهشی آن موثر خواهد بود.

وی در ادامه از آغاز واگذاری زمین‌های فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی شیراز خبر داد و افزود: برای سرمایه‌گذارانی که برای خرید زمین‌های این فاز اقدام کنند تخفیف‌های خاصی در نظر گرفته شده است تا هر چه سریع‌تر شاهد رونق و آبادانی این فاز باشیم.