با تلاش دست‌اندرکاران، واحد دوم نیروگاه بزرگ جهرم در حال گذراندن مراحل نهایی برای پیوستن به شبکه سراسری برق کشور است. به گزارش «ایرنا»، به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه برق ایران، مدیر طرح نیروگاه گازی جهرم با بیان اینکه این نیروگاه در شش واحد ۱۵۹مگاواتی ساخته شده است، افزود: عملیات اجرایی این نیروگاه که ظرفیتی حدود یک‌هزار مگاوات دارد، در زمان حاضر از پیشرفت خوبی برخوردار است.

محمدرضا قلمبر، با اعلام اینکه واحد نخست نیروگاه یاد شده حدود ۵/۲ ماه گذشته وارد مدار شده است، افزود: درحال حاضر واحد دوم نیروگاه گازی جهرم برای راه‌اندازی آماده می‌شود.

وی با اشاره به این که براساس قرارداد واحد نخست این نیروگاه باید اواخر امسال راه‌اندازی می‌شد، تصریح کرد: به علت نیاز مبرم شبکه سراسری برق به ویژه منطقه جنوب کشور، دست اندرکاران تمام تلاش خود را برای راه‌اندازی واحد نخست نیروگاه جهرم پیش از شروع فصل اوج مصرف به کار بستند.

قلمبر درباره پیمانکار طرح گفت: در مناقصه ساخت این نیروگاه که در سال۸۳ برگزار شده بود، شرکت مپنا به عنوان پیمانکار اصلی طرح انتخاب شد.

توربین و ژنراتورهای مورد نیاز این نیروگاه از شرکت‌های توگا و پارس ژنراتور تامین می‌شود.

مدیرطرح نیروگاه گازی جهرم با اشاره به اینکه سوخت اول این طرح گاز و سوخت دوم آن گازوئیل است، افزود: گاز این نیروگاه از خط لوله‌ای که از عسلویه به طرف مرکز ایران در حال احداث است، تامین می‌شود.