کاشان- خبرنگار دنیای اقتصاد: معاون صنایع دستی و مدیر مرکز صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مسگری که یکی از هنرهای دستی نفیس و زیبای هنرمندان کاشانی است، احیا شده و توسعه می‌یابد. محمد حسین دهقانی افزود: احیای هنر مسگری در کاشان با هدف توسعه و اشاعه این صنعت قدیمی و دیرینه صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: صنعت مسگری، از جمله صنایع سنتی و بومی این منطقه است که دارای تاریخ کهن بوده و در ادوار مختلف همواره از جایگاه ویژه‌ای در این شهر قدیمی برخوردار بوده است.

دهقانی تصریح کرد: صنعت مسگری کاشان در دوران اسلامی و تا همین ۳۰ سال پیش نیز از رونق و شکوفایی ویژه‌ای در کاشان و توابع آن برخوردار بود به گونه‌ای که یکی از بازارهای مجموعه تاریخی بازار کاشان تحت عنوان بازار مسگرها به صاحبان این صنعت اختصاص داشت.

معاون صنایع دستی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان بر لزوم حفظ و احیای این هنر یا صنعت دیرینه تاکید کرد و گفت: با توجه به اهمیت صنعت مسگری در این شهر تاریخی، این اداره بر آن است تا با فراهم آوردن زمینه آموزش مناسب، به‌منظور حفظ، احیا و اشاعه این صنعت اقدام کند.