ساری - خبرنگار دنیای اقتصاد: ویلاها، اماکن خصوصی و استیجاری در پنج استان خراسان رضوی، مازندران، گیلان، گلستان و اردبیل توسط شرکت سیاحتی بهشت گستر خزر شناسایی و ساماندهی می‌شوند. رحمت عباس‌نژاد، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مازندران با اعلام این مطلب افزود: از این پس ویلاها و اماکن خصوصی و استیجاری توسط این شرکت شناسایی شده و پس از بررسی امکانات موجود در آن برای اخذ مجوز به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری معرفی خواهند شد.

وی افزود: با اجرای این طرح و اعطای کتابچه بازدید فرم‌های آماری، درج شرح مشخصات مسافران و مقدار زمان اقامت آنان تعرفه‌های مصوب سازمان برای منازل استیجاری ضمن نظارت بهتر به گردشگران و ارائه آمار درست مسافران ورودی و خروجی، گام‌های موثری برای جذب و جلب رضایت گردشگران برداشته خواهد شد.

وی افزود: شرکت سیاحتی بهشت گستر خزر به عنوان مجری طرح با تشکیل دفتر نمایندگی در شهرهای ساری، نور، بابلسر، محمودآباد، نوشهر، چالوس، کلاردشت، سلمانشهر، تنکابن ورامسر برای رزرو ویلاها و اماکن خصوصی آماده خدمت رسانی به مسافران و گردشگران است. عباس‌نژاد در ادامه از تعلیق مجوز ۴ دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی گشت و دیدار، شمیم، امپراتور و پاییزان در بابل خبر داد و افزود: براساس استناد به بند پ ماده ۳۱ آیین‌نامه نظارت بر فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی، سیاحتی، جهانگردی و زیارتی مصوب هیات وزیران مراتب تعلیق این دفاتر به مدت یک ماه اعلام شد و این دفاتر باید در زمان تعلیق براساس ماده ۱۹ آیین‌نامه از قبول تعهدات جدید خودداری کنند و طبق تعهدات قبل عمل کنند و در صورت عدم رعایت این موارد با تشخیص مرجع صدور مجوز دفتر لغو می‌شود.