10درصد ساختمان‌های مسکونی مازندران به خوش‌نشینان اختصاص دارد

ساری- خبرنگار دنیای اقتصاد: آمار موافقتنامه و پروانه‌های ساختمانی موجود مبین استقرار ۱۰درصدی ساختمان‌های مسکونی استان مازندران به خوش‌نشینان است. ابوطالب شفقت، استاندار مازندران در دیدار از شرکت توزیع برق غرب مازندران گفت: با توجه به جمعیت سه میلیونی استان و میانگین خانوار ۷/۳نفر، تقریبا ۷۰۰ تا ۸۰۰هزار خانوار استان، را خوش‌نشینان تشکیل می‌دهند که براساس آمار موافقتنامه و پروانه‌های ساختمانی موجود ۱۰درصد از ساختمان‌های مسکونی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه به ازای هر ۱۰۶ نفر، ۱۰۰ خانه در استان مازندران وجود دارد، افزود: متاسفانه حضور خوش‌نشینان که عمدتا در ایام خاصی در استان حضور دارند، موجب افزایش پیک‌‌زایی در تمامی زمینه‌های مصرف مخصوصا نیرو و آب می‌شود که فشار مضاعفی به سرویس‌های خدمات عمومی وارد می‌کند و ضرر این مصرف به بومی‌های مناطق وارد می‌شود. وی با اشاره به اهمیت صنعت برق در توسعه پایدار و رفاه مردم گفت: خوش‌نشینان پرمصرف در پیک بار یکی از چالش‌های سیستم‌های خدمات‌دهنده عمومی هستند که باید با هماهنگی دستگاه‌های خدمات‌دهنده عمومی مانند برق،‌ آب، گاز، تلفن و... با کمک فرمانداران به این مشکل توجه ویژه شده و از طریق بخش حقوقی وزارتخانه‌های ذی‌ربط برنامه‌ریزی و اقدامات مناسب صورت گیرد.

وی با مهم دانستن و پیگیری جذب اعتبارات پیش‌بینی شده در سفر ریاست‌جمهوری و هیات دولت به استان برای مصوبات صنعت برق در موارد اصلاح شبکه‌های توزیع برق و ایجاد نیروگاه در استان گفت: در شهریورماه و همزمان با هفته دولت امسال با حضور وزیر نیرو پست‌های جدیدی که تقویت شده و ظرفیت آنها افزایش یافته به همراه کلنگ‌زنی نیروگاه جدید و طرح‌های بخش آب در استان افتتاح شد.

شفقت یادآور شد: کاهش تصدیگری و کم کردن بار دولت راهی برای کاهش مشکلات دولت است که امیدواریم مورد پیگیری در صنعت برق نیز باشد و با تلاش شبانه‌روزی مدیران و کارکنان این صنعت گام‌های اساسی برای رفع مشکلات استان برداشته شود. براساس این گزارش شرکت توزیع برق غرب مازندران در چالوس، شهرستان‌های رامسر تا محمودآباد را با ۳۰۵هزار مشترک تحت پوشش دارد.