چهاردهمین شهرک صنعتی هرمزگان در بندر خمیر آغاز به کار کرد

بندرعباس - خبرنگار دنیای اقتصاد: چهاردهمین شهرک صنعتی هرمزگان در بندر خمیر روز شنبه در مراسمی آغاز به کار کرد. محمدحسین شیر علیزاده، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان در مراسم آغاز به کار شهرک صنعتی بندر خمیر گفت: با بهره‌برداری از این شهرک صنعتی در هرمزگان تعداد شهرک‌های صنعتی فعال در این استان به ۱۴ شرکت افزایش یافت.

وی افزود: این شهرک در زمینی به وسعت ۵/۱۱هکتار و با پنج میلیارد و ۳۱۴میلیون ریال سرمایه‌گذاری در این شهر ایجاد شد.

شیرعلیزاده گفت: با اجرای طرح‌‌های خیابان‌سازی، شبکه توزیع آب و برق، جدول‌گذاری و همچنین ۹کیلومتر خط انتقال برق علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این شهرک در زمینه‌های مختلف می‌توانند آغاز به کار کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان از ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی جدید، توسعه شهرک‌های صنعتی موجود و ایجاد نواحی صنعتی در شهرستان‌های مختلف این استان به عنوان برنامه‌های در دست اقدام نام برد.

وی تصریح کرد: این استان با ۱۴شهرک صنعتی مصوب هیات وزیران با زیربنای دو هزار و ۳۸ هکتار دارای ۱۳۹ واحد صنعتی فعال است. شیر علیزاده تعداد شغل‌های ایجاد شده در این شهرک‌ها را حدود سه هزار نفر عنوان کرد و افزود: تاکنون بالغ بر ۲۱۳میلیارد ریال در شهرک‌های صنعتی هرمزگان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

این مقام مسوول گفت: با اجرای خط لوله گازرسانی عسلویه به هرمزگان و همچنین ایجاد چندین نیروگاه در آینده شاهد سرمایه‌گذاری بیشتری در این شهرک‌ها خواهیم بود. شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان از سال ۷۰ با هدف حمایت از صنایع، ارتقای کیفیت صنایع کوچک و بهره‌وری عوامل تولید، بازاریابی، بازارشناسی داخلی و خارجی، حمایت از ایجاد تشکل‌های صنعتی وهمچنین ایجاد خوشه‌های صنعتی، کار خود را آغاز کرد.