ساخت بزرگ‌ترین مجتمع لبنیاتی کشور دراتوبان کربلا آغاز شد

دنیای اقتصاد - سیدمهدی میرفخرایی: عملیات اجرایی مجتمع شیر و بستنی‌سازی غرق‌آباد ساوه همزمان با میلاد مسعود امام عصر و هفته دولت با حضور استاندار استان مرکزی و نماینده ساوه در مجلس و دیگر مسوولان استان در شهرک صنعتی غرق‌آباد کلنگ‌زنی شد. بهرام علی‌آبادی، مدیرعامل مجتمع شیر و بستنی‌سازی غرق‌آباد در خصوص این طرح و اهداف آن در استان گفت: این طرح در زمینی به مساحت ۳۲۶/۴۵متر و حجم سرمایه‌ای برابر با ۲۱۰میلیارد ریال ساخته می‌شود یکی از بزرگ‌ترین و شاخص‌ترین طرح‌های استان و کشور است که پس از بهره‌برداری قابلیت اشتغال‌زایی برای ۳۰۰نفررا دارد.

وی درباره مزایای این طرح گفت: این طرح قابلیت انتقال تکنولوژی از کشورهای اروپایی به داخل را دارد به این معنی که به جای اینکه کالای مصرفی وارد کنیم تکنولوژی آن را انتقال داده‌ایم.

علی‌آبادی در ادامه افزود: طبق برآوردی که شده است سالانه ۴۰درصد از تولید برای صادرات اختصاص می‌یابد که با توجه به قرار داشتن این شهرک در کنار اتوبان کربلا موقعیت بسیار خوبی برای صادرات محصولات که بیش از ۶۰۰ نوع است به کشور عراق و منطقه جنوب کشورهای حاشیه خلیج فارس فراهم شده است.

عبدا... سهرابی، استاندار استان مرکزی نیز در خصوص این طرح و موقعیت منطقه برای ایجاد شهرک‌های صنعتی گفت: این استان بزرگ‌ترین استان صنعتی است که از حیث صنایع سنگین در کشور مقام دوم و از حیث صنایع کوچک جزو ۱۴ استان برتر کشور محسوب می‌شود.

وی افزود:بیش از ۱۸۸۰ کارخانه در سطح استان مشغول به کار هستند و ۱۶۵هزار نفر اعم از کارگر و مهندس در آنهافعالیت می‌کنند.

وی در زمینه امکانات صادرات این استان افزود: با در نظر گرفتن زیرساخت‌هایی که در سطح استان ایجاد شده اعم از آب، برق، گاز، صنایع ریلی و فرودگاهی و همچنین با در نظر گرفتن این موضوع که فرودگاه اراک بین‌المللی است هیچ مانعی برای صادرات به خصوص برای صنایع شیر و لبنی و مجموعه فرآورده‌های آن نداریم.