ایلام- خبرنگار دنیای اقتصاد: کلنگ ساخت پالایشگاه نفت دهلران با سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی همزمان با گرامیداشت هفته دولت با حضور نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم ایلام در مجلس، استاندار ایلام و فرماندار دهلران به زمین زده شد. نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در مراسم آغاز عملیات اجرایی این طرح به سیاست‌های کلی دولت نسبت به سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: پالایشگاه نفت دهلران به عنوان اولین پالایشگاه نفت کشور است که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ساخته می‌شود. محسن یحیوی گفت: دولت موظف است که سالانه ۲۰درصد تصدیگری خود را به بخش‌خصوصی واگذار کند. وی اظهار کرد: اگر این روند ادامه پیدا کند تا افق ۵ سال آینده تمام تصدیگری دولت به بخش‌خصوصی واگذار خواهد شد. استاندار ایلام نیز در مراسم کلنگ‌زنی پالایشگاه نفت دهلران گفت: استان ایلام شرایط لازم در تمام زمینه‌ها را برای توجه دولت و سرمایه‌گذاری کلان در آن دارد.

آزاد توجه دولت نهم به استان ایلام را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: اختصاص بیش از ۳۶میلیارد تومان در بخش اشتغالزایی بنگاه‌های زودبازده و ۵۶۰میلیارد تومان برای راه‌اندازی صنایع بزرگ زودبازده به استان ایلام موید این موضوع است. وی گفت: ۱۱۰میلیارد تومان اعتبار ریالی و بیش از ۶۰۰میلیون یورو اعتبار ارزی از این اعتبارات هم اکنون برای ساخت پالایشگاه نفت جذب شده است.فرماندار دهلران نیز ساخت پالایشگاه نفت در شهرستان مرزی دهلران را یکی از آرزوهای مردم این شهرستان دانست و گفت: شهرستان دهلران با بیش از ۱۰۰هزار هکتار زمین‌های مستعد کشاورزی، منابع عظیم آب و خاک، نفت و گاز و معادن غنی زمینه خدمت کردن بیشتر را برای مسوولان در این منطقه فراهم کرده است.

نعمت‌ا... صفری گفت: پالایشگاه نفت دهلران با اعتبار ۱۱۰میلیارد تومان و ۶۶۰میلیون یورو ارز، با ظرفیت تولید نفت روزانه ۹۰هزار بشکه ساخته می‌شود و با بهره‌برداری از آن برای ۷۰۰ نفر به طور مستقیم و ۴۵۰۰ نفر به طور غیر مستقیم ایجاد اشتغال خواهد شد.