رییس شورای اسلامی شهر اهواز از دستور ویژه رییس‌جمهوری برای پیگیری و تسریع در اجرای طرح قطار شهری و تقویت ناوگان حمل و نقل درون شهری اهواز خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس، سید حمید حسن زاده با اشاره به دیدار روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها با محمود‌احمدی‌نژاد گفت: در این دیدار مسائل و مشکلات شهر اهواز به ویژه در بخش حمل ونقل در میان گذاشته شد و رییس‌جمهوری به برخی مشاوران و مسوولان مربوط دستور داد جلساتی برای تسریع در اجرای قطار شهری و تقویت ناوگان حمل و نقل شهری برگزار شود.

وی افزود: یکی از درخواست‌های شورای شهر اهواز به رییس‌جمهوری، اختصاص بخش عمده‌ای از درآمد حاصل از صرفه‌جویی در مصرف سوخت به حل مشکلات موجود در زمینه حمل و نقل بود که احمدی نژاد دستوراتی در این زمینه صادرکرد. حسن زاده گفت: طرح متروی اهواز به‌رغم تلاش‌های مسوولان سازمان قطار شهری بلاتکلیف و دارای گره‌های قانونی است که رییس‌جمهوری مشاور خود را مامور کرد جلسه‌ای با حضور مسوولان قطار شهری و اعضای شورای شهر اهواز تشکیل و مشکلات را برطرف کنند.

وی افزود: با توجه به سهمیه‌بندی بنزین، حمل و نقل درون و برون شهری به یک معضل بزرگ در اهواز تبدیل شده که احمدی نژاد به مشاور و معاون عمرانی وزارت کشور دستور ویژه‌ای برای حل مشکل صادر کرد.