کاشان - خبرنگار دنیای اقتصاد: با ترمیم و اصلاح شبکه برق مناطق سیل‌زده شهرستان کاشان روشنایی این مناطق تامین شد. مدیر امور برق کاشان با اعلام این خبر کل شبکه خسارت دیده برق در سیل اخیر کاشان را ۹۷ کیلومتر دانست و گفت: برای جلوگیری از خطرها و زیان‌های احتمالی سیل به شبکه برق پایه‌‌های جدید برق در خارج از رودخانه‌ها و در ارتفاعات نصب شده است.

امیر حسین زیلوچیان میزان خسارت‌های سیل اخیر به شبکه برق این شهرستان را ۱۲میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال اعلام کرد و افزود: بیش از ۶میلیارد و ۷۳۰میلیون ریال از این میزان مربوط به خسارت به شبکه و تاسیسات روستاهای جهق، زنجانبر، تتماح، نصرآباد جیرویه و خرمدشت از توابع بخش مرکزی کاشان و بقیه مربوط به بخش‌های قمصر و برزگ این شهرستان است.

وی یادآور شد: در اثر جاری شدن سیل در بخش برزک کاشان ۲۲هزار متر خطوط انتقال برق در روستاهای سعدآباد، قاسوره، ازران و ورکان آسیب‌ دیده و در بخش قمصر نیز سیل ۲۵هزار متر از خطوط انتقال برق را از بین برده است.

به گفته وی در پی جاری شدن سیل و پس از تشکیل جلسه ستاد حوادث غیر مترقبه گروه‌های فنی اداره برق به مناطق سیل‌زده اعزام شده و عملیات اصلاح و تعمیر شبکه خطوط تخریب شده را برای برق رسانی به مردم سیل‌زده آغاز کردند.