مشهد- خبرنگار دنیای اقتصاد: هفتمین نمایشگاه تخصصی خودرو و صنایع وابسته در مشهد با حضور وزیر امور خارجه کشورمان، سفرای ایران در کشورهای مختلف، مدیران صنایع و معادن و مدیران شرکت‌های خودروساز داخلی افتتاح شد. در این مراسم، منوچهر متکی، وزیر امور خارجه با بیان اینکه برپایی نمایشگاه‌های تولیدات داخلی فرصت خوبی برای بازاریابی در جهان است که باید به آن نگاه جدی و کاربردی شود، افزود: نمایشگاه بین‌المللی مشهد دروازه اقتصادی آسیای مرکزی است و خراسان ظرفیت‌های بالایی در نمایش توانمندی‌های استان و کشور دارد.

وی مردم ایران را از لحاظ ضریب هوشی و اندیشه در درجه بالایی دانست و افزود: امروز فرزندان این آب و خاک با وجود توانمندی‌های بالا و اندیشه ارزشمند حرف‌های زیادی برای گفتن و توان بالایی برای تولید در دنیا دارند.

وزیر امور خارجه با اشاره به برگزاری این نمایشگاه گفت: در‌حال‌حاضر در صنعت خودرو نه تنها تولید داخلی داشته و به بازارهای خود پاسخ می‌دهیم بلکه به یکی از خودروسازان بزرگ دنیا تبدیل شده و در این صنعت، حرفی برای گفتن داریم.سیدی، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد نیز در این مراسم گفت: نمایشگاه مشهد تنها نمایشگاه ایرانی است که به عضویت کامل جامعه جهانی نمایشگاه درآمده است.

وی به برگزاری هرساله بیش از ۴۰ عنوان نمایشگاه در مشهد اشاره کرد و افزود: در‌حال‌حاضر نمایشگاه مشهد، نمایشگاه تخصصی شدن، بسترسازی برای رشد مضاعف و برپایی نمایشگاه‌های خارجی را دنبال می‌کند و یکی از اهداف مهم ما معرفی توانمندی‌های کشور به بازارهای بین‌المللی از طریق برپایی نمایشگاه‌های مختلف است.

در هفتمین نمایشگاه تخصصی خودرو ۲۲۰ شرکت داخلی و خارجی در فضایی به مساحت ۴۰هزار مترمربع به صورت مسقف و باز شرکت کرده‌اند.

براساس این گزارش، این نمایشگاه تا دوم شهریورماه برپا است.