رشت - خبرنگار دنیای اقتصاد: در پی راه‌اندازی گروه خدمات خط گرم شرکت توزیع برق گیلان خسارت‌های لوازم برقی مردم گیلان ناشی از نوسانات برق پرداخت می‌شود. مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با اعلام خبر فوق افزود: از جمله خدمات این گروه پرداخت خسارت‌های زیر ۲۰۰هزار تومان به لوازم برقی مردم گیلان بر اثر افت ولتاژ برق است و این اقدامی است که پس از این از طریق اداره‌های بیمه انجام می‌شد.

امیدی با اشاره به ویژگی‌ غیرقابل ذخیره بودن برق گفت: یکی از ویژگی‌های برق که آن را از دیگر سوخت‌ها متمایز می‌کند غیرقابل ذخیره بودن و خاصیت لحظه‌ای آن است که این ویژگی‌ اهمیت برخورداری از خطوط انتقال و توزیع برق مناسب و سالم را نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: در‌حال‌حاضر استان گیلان دارای ۲۲هزار شبکه انتقال و ۱۱هزار دستگاه پست و ۸۵۰هزار مشترک است که متاسفانه بخش قابل توجهی از خطوط و شبکه انتقال فرسوده و قدیمی است و دولت ‌باید در این خصوص تدابیر ویژه‌ای تدارک ببیند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان درباره تعرفه‌های جدید بهای برق گفت: طبق آخرین مصوبات برای مناطق غیر گرمسیری از جمله گیلان حد مجاز الگوی مصرف خانگی ۲۰۰ کیلو وات تعریف شده است و چنانچه مصرف بیش از این مقدار باشد مشمول افزایش ضریب بهای برق به صورت پله‌ای می‌شوند.