ساری- خبرنگار دنیای‌اقتصاد: ۱۶ مکان تاریخی در ۱۶ شهرستان استان مازندران برای راه‌اندازی موزه شهر انتخاب شد. رحمت عباس‌نژاد، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران در نشستی که به مناسبت هفته گرامیداشت خبرنگار برگزار شد، با اعلام خبر فوق و با بیان اینکه توسعه موزه‌های استان نیازمند حمایت جدی دستگاه‌های مربوطه است، افزود: استان مازندران دارای ۳۵ بنای تاریخی و با اصالت است که می‌توان آنها را به محل موزه شهر اختصاص داد. وی افزود: بحث تجهیز، اصلاح و تعمیرات این مکان‌ها نیز در دستور کار دولت قرار گرفته است.

عباس‌نژاد در مورد راه‌اندازی ساختمان دارایی آمل گفت: مبلغ یک‌صد میلیون تومان برای راه‌اندازی این ساختمان تقاضا شده است. وی گفت: موزه نیما نیز تا اواخر سال ۸۷ راه‌اندازی می‌شود.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران در ادامه درباره کاهش ورود مسافر به این استان پس از سهمیه‌بندی بنزین گفت: در این مدت به طور کیفی شاهد کاهش مسافر بوده‌ایم، اما به صورت کمی وضعیت مناسب است و در دو هفته اخیر شاهد حضور مسافران بسیاری به این استان بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه طرح سهمیه‌بندی بنزین در ابتدای فصل گردشگری آغاز شد و به همین دلیل گردشگری را تحت‌تاثیر قرار داد، افزود: اما باید تاکید کرد که در این باره، کار بزرگی انجام شده است.