بیش از یک‌هزار طرح عمرانی در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود

بیرجند- خبرنگار دنیای‌اقتصاد: معاون عمرانی استانداری خراسان جنوبی از افتتاح بیش از یک‌هزار و ۱۰۰طرح عمرانی با بیش از ۴۰میلیارد تومان اعتبار در هفته دولت در استان خبر داد. سعید حسین‌پور با اعلام این خبر گفت: تاکنون بیش از ۵/۹۹درصد اعتبارات عمرانی سال گذشته توسط دستگاه‌های اجرایی استان جذب شده است.

وی مجموعه اعتبارات عمرانی سال گذشته دستگاه‌های اجرایی استان را بیش از ۱۶۸میلیارد تومان بیان کرد و افزود: از این میزان تاکنون ۱۳۷میلیارد تومان اعتبار از محل تملک استانی، طرح‌های استانی ملی شده و ردیف‌ها به دستگاه‌های اجرایی پرداخت شده است.

معاون عمرانی استانداری خراسان جنوبی به تصمیمات جدید دولت برای حل مشکل مسکن اشاره کرد و افزود: ساخت هشت‌هزار واحد مسکونی روستایی و ۱۱هزار و ۶۰۰واحد مسکونی شهری سهمیه خراسان جنوبی است که طرح تفصیلی ۱۱هزار واحد در شهرهای مختلف تقسیم شده است.

حسین‌پور عمده مشکل شهرهای استان را پایین بودن تعدادنفر در هکتار دانست و گفت: براساس آمار، این رقم در استان خراسان جنوبی ۵۰نفر در هکتار است.

وی تصریح کرد: وجود بافت‌های تاریخی و فرسوده، محدوده شهرها در استان را دچار مشکل ساخت کرده و در حال حاضر ۹۰ تا ۱۰۰هکتار بافت تاریخی شهر بیرجند باعث گستردگی فراوان و مانع سکونت در شهر شده است.

وی از افزودن ۴۵۰هکتار از زمین‌های پادگان بیرجند به محدوده شهری خبر داد و یادآور شد: پس از طراحی و مطالعه فاز اول و دوم این منطقه که ظرفیت ۱۱۲هزار نفر جمعمیت ساکن را دارد، ۲۰۰هکتار اولیه از طریق تعاونی‌ها به مجموعه بخش مسکن بیرجند وارد می‌شود.