ایلام- خبرنگار دنیای اقتصاد: اولین ایستگاه هواشناسی تمام‌خودکار در استان ایلام با حضور جمعی از مسوولان محلی آغاز به کار کرد. به گزارش روابط‌عمومی اداره کل راه و ترابری استان ایلام این ایستگاه تمام‌خودکار در جنب فرودگاه شهدای ایلام تاسیس شده و از طریق تمامی پارامترهای جوی که در یک ایستگاه سینوپتیک (ایستگاه اصلی هواشناسی) اندازه‌گیری می‌شود به صورت خودکار اندازه‌گیری شده و به سراسر کشور و حتی کشورهای دیگر مخابره می‌شود.

براساس این گزارش، ارائه اطلاعات دقیق‌تر، درصد خطای کمتر و عدم نیاز به نیروی انسانی از مزایای این ایستگاه نسبت به ایستگاه‌های غیرخودکار اعلام شده است و امکان ساخت چنین ایستگاه‌هایی در نقاط صعب‌العبور و حادثه‌خیز وجود دارد.

ساخت این ایستگاه از دو ماه قبل آغاز شد و مبلغ ۱۵میلیون تومان از محل اعتبارات عمرانی استانی برای ساخت آن هزینه شده است.

حسینی، مدیرکل هواشناسی استان ایلام هدف از ساخت این ایستگاه را ارتقای کیفیت و سرعت بخشیدن در دستیابی به جدیدترین اطلاعات هواشناسی و کاربردی کردن اطلاعات هواشناسی در بخش‌های راه و ترابری، هواپیمایی، ستاد حوادث غیرمترقبه، کشاورزی، صنعت گردشگری، تحقیقات و زیرساخت‌های عمرانی عنوان کرد.

وی راه‌اندازی سیستم اعلام هواشناسی از طریق SMS، ارتقای سیستم تلفن گویای ۱۳۴ و اتصال هواشناسی استان از طریق فیبر نوری و ماهواره را از عملکردهای اداره کل هواشناسی استان ایلام اعلام کرد.