کاشان- خبرنگار دنیای‌اقتصاد: جلسه خیرین سلامت منطقه تحت پوشش مرکز توسعه اجتماعی و ارتقا سلامت پایگاه تحقیقات جمعیتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان برگزار شد. رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان در این جلسه گفت: پایگاه تحقیقات جمعیتی این دانشگاه در سال ۸۳ با هدف جلب مشارکت همگانی در انجام پژوهش‌های کاربردی و مداخلاتی به منظور رفع مشکلات مربوط به عرصه سلامت مردم تاسیس شد و در سال گذشته توانست در بین پایگاه‌های تحقیقات مردمی کل کشور مقام اول را کسب کند.

به گفته صمد نوری‌زاد، این پایگاه در ابتدای سال جاری به «مرکز توسعه اجتماعی و ارتقای سلامت» تغییر نام داد و هم‌اکنون بعد از چند سال فعالیت توانسته است به اهداف خود یعنی ارائه و اجرای راهکار برای رفع مشکلات سلامت مردم با مشارکت مستقیم خود آنها، دست یابد به گونه‌ای که در سال گذشته با اجرای طرح جاده سلامت و دریافت گواهینامه برای بیش از یک‌هزار نفر از موتورسواران منطقه، گام مهمی در کاهش تصادفات برداشت. وی افزود: از دیگر موضوعاتی که در مرکز توسعه اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در خصوص آن پژوهش شده، اشتغال است که یکی دیگر از مشکلات جامعه امروز به ویژه جوانان است و به همین منظور مرکز توسعه اجتماعی دانشگاه اقدام به تشکیل تعاونی کارآفرینی کرده است.

حسین واعظی، عضو شورای شهر کاشان نیز در این جلسه با بیان این نکته که امروز دوران خلاقیت است، تاسیس تعاونی کارآفرینی در مرکز توسعه اجتماعی و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان را یکی از افتخارات و خلاقیت‌های این مرکز و دانشگاه دانست که آثار و نتایج مطلوب آن برای رفع مشکلات جامعه به مرور زمان شکوفا و نمایان خواهد شد. در این جلسه حدود یکصد نفر خیرین منطقه تحت پوشش مرکز توسعه اجتماعی و ارتقای سلامت دانشگاه با اهدی مبلغی به صورت داوطلبانه، در تشکیل تعاونی کارآفرینی این دانشگاه مشارکت کردند.