روز گذشته همزمان با سالروز میلاد امام سوم شیعیان، مرکز توسعه خوشه‌های صنعتی استان اصفهان افتتاح شد. به گزارش «ایرنا»، اکنون ۱۵۰خوشه صنعتی در سطح کشور درحال شکل‌گیری است که ۱۷مورد آن مربوط به استان اصفهان است. معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی‌ استان‌ اصفهان در مراسم افتتاح این مرکز در گفت‌وگو با «ایرنا» گفت:‌ از ۱۷خوشه صنعتی متعلق به استان اصفهان، اکنون هفت خوشه آن در قالب سنگ‌های ساختمانی، فلزات گرانبها و سنگ‌های قیمتی، نساجی، آجر، قطعات پلاستیکی، قطعات ریخته‌گری و فرش ماشینی آغاز به‌کار کرده است.

سیدرضا مرتضوی گفت: خوشه‌های صنعتی که توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان تشکیل شده در سه فاز مطالعات شناختی خوشه، فرآیند اعتمادسازی خوشه و عملیات اجرایی خوشه به وجود می‌آیند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: تشکیل این خوشه‌ها در دهه گذشته دست مایه‌ای برای توسعه اقتصادی شده است. نبی‌ا... قایدی افزود: خوشبختانه برخلاف گذشته که در صنعت کلان نگری می‌شد و فقط شرکت‌های عظیم صنعتی مدنظر بودند امروز بنگاه‌های خرد،کوچک ومتوسط مدنظر هستند و رونق گرفته‌اند. در این مراسم استاندار اصفهان نیز تشکیل مرکز توسعه خوشه‌های صنعتی استان را در سالروز سوم شعبان المعظم به فال نیک گرفت.

سیدمرتضی بختیاری گفت: در کلان شهر اصفهان در بخش‌های مختلف ظرفیت‌های ناشناخته نیروی انسانی وجود دارد که اگر شناسایی و جذب کارشوند تحول بزرگی در همه زمینه‌ها ایجاد می‌کنند.