ارومیه- خبرنگار دنیای‌اقتصاد: مشکل کمبود سیمان در کشور با واردات این محصول برطرف می‌شود. وزیر مسکن و شهرسازی در مراسم معرفی رییس جدید سازمان مسکن و شهرسازی آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت: دولت عزم جدی دارد که با اتخاذ تدابیر لازم مشکل کمبود مصالح ساختمانی در کشور به وجود نیاید.

محمد سعیدی‌کیا افزود: در این خصوص دولت سه درصد از اعتبارات عمرانی کشور را در اختیار وزارت بازرگانی قرار داده است که نسبت به واردات مصالح ساختمانی مورد نیاز مردم اقدام کند.

وی یادآور شد: بعد از تزریق این مصالح به بازار اعتبارات عمرانی نیز به محل خود بازمی‌گردد.

وی گفت: در زمان حاضر ظرفیت تولید سیمان در کشور ۳۷میلیون تن است که با راه‌اندازی کارخانه‌های جدید تولید سیمان، این ظرفیت به ۴۲میلیون تن می‌رسد.

وزیر مسکن و شهرسازی افزود: دولت تصمیم دارد بسترسازی در بخش مسکن را اجرایی کرده و زمینه را برای ساخت مسکن مورد نیاز مردم فراهم کند.

وی گفت: امسال ۵/۱میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته می‌شود که از این تعداد برای ساخت ۳۰۰هزار واحد مسکونی روستایی و ۵۰۰هزار واحد مسکونی احداثی توسط مردم ۵۰هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی نیز در این مراسم اظهار کرد: قبل از آغاز به کار دولت نهم در این استان سهم سرمایه‌گذاری در ارومیه به عنوان مرکز استان ۷۰درصد و در بقیه استان‌ها ۳۰درصد بود که در زمان حاضر سهم طرفین به ۵۰درصد رسیده است.

قربانی افزود: ۳۰درصد فضاهای داخل شهر ارومیه خالی است و این امر نشان می‌دهد که نیازی به توسعه عرضی شهر ارومیه نیست و در این فضاها باید ساخت‌و‌ساز صورت گیرد.

براساس این گزارش، علی خان‌محمدی در این مراسم به عنوان رییس جدید سازمان مسکن و شهرسازی آذربایجان‌غربی

معرفی شد.