گروه استان‌ها- موسسه بین‌المللی شرکت‌های چند ملیتی چین، جزیره کیش را به عنوان بهترین منطقه آزاد جهان از لحاظ سرمایه‌گذاری معرفی کرد. به گزارش اداره کل امور فرهنگی و روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش، مجید شایسته، رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، با اعلام مطلب فوق افزود: انتخاب کیش به عنوان برترین منطقه آزاد جهان برای سرمایه‌گذاری نشان دهنده امنیت و استعداد بالای این منطقه آزاد به منظور جذب سرمایه‌گذار خارجی است.

به گفته شایسته، این موسسه بین‌المللی به زودی در مراسمی با حضور وزرای چین، بیش از ۷۰ تن از شهرداران شهرهای مختلف کشورهای جهان و ۲۰۰ رهبر صنعتی و تجاری از ۵۰۰ شرکت موفق، جایزه ویژه خود را به منطقه آزاد کیش در مقام مستعدترین منطقه آزاد برای جذب سرمایه‌گذاری اهدا خواهد کرد.

شایسته سال‌جاری را سال حمایت همه جانبه از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی در جزیره کیش اعلام و تصریح کرد: منطقه آزاد کیش برنامه‌های مختلفی را با هدف افزایش جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی در دستور کار خود قرار داده است.براساس این گزارش، در حال حاضر بیش از ۷۵درصد فعالیت‌های اقتصادی در جزیره کیش توسط بخش‌خصوصی داخلی و خارجی انجام می‌شود.