5 /1میلیون متر مربع فرش ماشینی از کاشان به خارج از کشور صادر شد

کاشان - خبرنگار دنیای اقتصاد: در ۴ ماه نخست سال جاری نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰هزار متر مربع انواع فرش ماشینی از کاشان به خارج از کشور صادر شد. رییس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی کاشان با اعلام این خبر گفت: دراین مدت همچنین نزدیک به ۱۲هزار متر مربع پتو، بیش از ۲میلیون و ۷۰۰هزار متر مربع انواع کاشی گرانیتی و لعابی، انواع لنت ترمز خودرو، باسکول همکف، انواع نوشابه‌های گازدار و بدون گاز، گلاب و آب آشامیدنی از این شهرستان به خارج از کشور صادر شده است.

محمدرضا آرین، ارزش ریالی این میزان کالای صادراتی که طی ۲۸۴ فقره محموله کالا با صدور گواهینامه از این شهرستان به خارج از کشور صادر شده است را بیش از ۱۹۱میلیارد ریال برشمرد و افزود: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ریالی ۴۸درصد و از نظر مقدار بیش از ۱۵۸درصد افزایش داشته است.

آرین خاطر نشان کرد:‌ این کالاها به ۳۱ کشور آسیایی، اروپایی و خاورمیانه، استرالیا و آفریقا صادر شده است.

رییس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی کاشان همچنین از انجام ۶۷۱ مورد دیدار فنی و نظارتی از واحدهای تولیدی و صنعتی مشمول استاندارد در ۴ ماه نخست امسال خبر داد و گفت: این دیدارها برای نمونه‌برداری و ارائه راهنمایی‌های فنی به تولید کنندگان و به منظور ارتقا و استمرار کیفیت محصولات آنها انجام شده است.

آرین گفت: در این مدت ۵۶۴ نمونه از انواع فرآورده‌های تولیدی واحدهای مختلف شهرستان کاشان توسط کارشناسان اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی این شهرستان مورد آزمون قرار گرفته و ۳۱۰ دستگاه وسایل سنجش با هدف تعیین صحت کار و دقت عمل آنها مورد آزمون و کالیبراسیون قرار گرفته است.