ارس- تفاهمنامه تاسیس دانشگاه بین‌المللی علوم پزشکی در منطقه آزاد ارس با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و نماینده سرمایه‌گذاران بخش‌خصوصی به امضا رسید. بر این اساس، طرفین برای ایجاد یک مرکز آموزش بین‌المللی و فراملی به منظور پذیرش دانشجو در چند رشته پزشکی با سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی به تفاهم رسیدند.

این دانشگاه در نظر دارد تا مرکز آموزش بین‌المللی خود را با پذیرش دانشجو در رشته‌های پیراپزشکی، پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی تاسیس کند.

خلیلی تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۱۸ دانشگاه علوم پزشکی در کشور وجود دارد که با در نظر گرفتن ظرفیت‌های موجود، نیاز مبرم به وجود یک‌هزار پزشک و ۱۲هزار دندانپزشک کاملا احساس می‌شود و برای تامین آب امید است تا با فعال کردن دانشگاه‌های منطقه‌ای، چون منطقه آزاد ارس بتوان این نیرو را برای تقویت جامعه پزشکی کشور تامین کرد.

علی جلیلی، مدیرعامل منطقه آزاد ارس نیز در این مراسم گفت: منطقه آزاد ارس به منظور دستیابی به اهداف توسعه در منطقه تاکنون با دانشگاه تبریز، دانشگاه کارلتون کانادا، دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی برای ایجاد دانشگاه بین‌المللی تفاهمنامه همکاری امضا کرده و امید است با ایجاد دانشگاه بین‌المللی علوم پزشکی توسط بخش‌خصوصی در این منطقه زمینه مساعد علمی برای توسعه و پیشرفت ارس فراهم شود.

وی گفت: با توجه به اینکه در طرح آمایش سرزمین، ایجاد یک بیمارستان فراملی در منطقه آزاد ارس برای تامین نیاز کشورهای CIS پیش‌بینی شده وجود چنین دانشگاهی در منطقه آزاد ارس می‌تواند تامین متخصصان مورد نیاز منطقه را به عهده بگیرد.