تبریز- خبرنگار دنیای اقتصاد: همایش هیات امنای حساب ۱۰۰ حضرت امام و انجمن‌های خیران مسکن‌ساز آذربایجان‌شرقی در تبریز برگزار شد. در این همایش آیت‌ا... شبستری، نماینده ولی فقیه و آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز برگزاری این همایش‌ها را از ضروری‌ترین نیازهای بشری دانست و از خیران مسکن‌ساز خواست در این امر خداپسندانه تعجیل کنند.

وی گفت: قیمت مسکن به دلایل کمبود مصالح و مهاجرت‌های بی‌رویه افزایش چشمگیری پیدا کرده و اقشار کم‌درآمد را با مشکل روبه‌رو کرده است.

معمارزاده، استاندار آذربایجان شرقی نیز در این همایش از آماده‌سازی و واگذاری هزار هکتار زمین اجاره‌ای ۹۹ساله به تعاونی‌ها در سطح استان برای ساخت یکصد هزار واحد مسکونی خبر داد و یادآور شد: استان آذربایجان شرقی تاکنون با آماده‌ کردن بیش از ۷۰هکتار زمین اجاری ۹۹ساله مقام اول کشوری را به دست آورده است.

محمدی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی نیز در همایش هیات امنای حساب ۱۰۰ حضرت امام گفت: در حال حاضر در ۱۹ شهرستان هیات امنای حساب ۱۰۰ حضرت امام(ره) دایر و در ۱۷ شهرستان نیز انجمن خیرین مسکن‌ساز تشکیل شده است.

وی همچنین از بهره‌برداری ۸هزار واحد مسکونی روستایی خبر داد و افزود: ساخت ۲۲هزار واحد مسکن روستایی در سال گذشته شروع شد که ۱۱هزار واحد از آنها منجر به عقد قرارداد با بانک‌ها شده و ۸هزار واحد نیز به بهره‌برداری رسیده است.