گروه استان‌ها : مدیرکل تامین اجتماعی استان خوزستان گفت: تامین اجتماعی استان خوزستان از ابتدای سال گذشته با استقرار نظام مدیریت کیفیت در این اداره کل و شعبه ۲ اهواز موفق به اخذ گواهینامه ایزو شد. به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان تامین اجتماعی، علی ترکاشوند با اعلام مطلب فوق افزود: استقرار نظام مدیریت کیفیت به همراه تشکیل واحدی به نام واحد تضمین کیفیت به عنوان یکی از سیاست‌های راهبردی سال جاری، کاهش تردد بیمه شدگان این سازمان در سطح شعب و واحد طب کار را در پی داشته است.

وی تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی استان خوزستان را در پایان اسفند ماه سال گذشته ۴۷۶هزار نفر و تعداد مستمری بگیران این استان را بیش از ۹۰هزار نفر اعلام کرد و گفت: کل افراد بیمه شده اصلی و مستمری بگیر این استان در پایان سال گذشته ۵۵۶هزار نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آن در بخش بیمه شدگان و مستمری بگیران به ترتیب ۲ و ۶صدم درصد رشد داشته است.

وی افزود: در سال گذشته تعداد ۱۶هزار و ۷۵۴ تقاضا برای بازنشستگی پیش از موعد در استان خوزستان ثبت شده که ۹هزار و ۳۷۹ نفر از این متقاضیان بازنشسته شدند و سایر متقاضیان یا فاقد شرایط بازنشستگی بوده‌اند یا در حال اتمام مراحل بازنشستگی قرار دارند و در مجموع ۵۶درصد درخواست‌ها در این زمینه مورد پذیرش واقع شده است.

مدیر کل تامین اجتماعی استان خوزستان خاطر نشان کرد:‌ ۸۵درصد سوابق بیمه شدگان این استان تا پایان سال گذشته شناسایی شده که معادل ۸۱میلیون و ۷۰۸هزار و ۷۱۲ رکورد است.