70 سنت صرفه‌جویی سوخت هرمسافر قطار شهری

تبریز- خبرنگار دنیای‌اقتصاد: مدیرعامل قطار شهری تبریز گفت، استفاده هر مسافر از قطار شهری ۷۰ سنت در مصرف سوخت صرفه‌جویی به همراه دارد. بهرام عبابافی، با اشاره به اینکه برای بهره‌برداری از خط نخست قطار شهری تبریز به طول ۲/۱۷ کیلومتر به ۸هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است، افزود: با بهره‌برداری از این خط سالانه حدود یک‌صد میلیون دلار در مصرف سوخت کشور صرفه‌جویی خواهد شد.

به گفته وی، با راه‌اندازی کامل خط نخست قطار شهری تبریز به طور متوسط سالانه بیش از یک‌صد میلیون مسافر از آن استفاده خواهند کرد.

براساس این گزارش، وی اظهار کرد: ‌پارسال ۷۵میلیارد ریال از منابع دولتی و ۳۰۰میلیارد ریال از سوی شهرداری تبریز در طرح قطار شهری هزینه شده است و امسال هم قرار است از طرف دولت ۴۵میلیارد ریال به این طرح اختصاص یابد.

عبابافی با اشاره به اینکه خط نخست قطار شهری برای تسریع در روند عملیات اجرایی به سه فاز تقسیم شده است، گفت: فاز نخست این خط به طول ۶کیلومتر و فازهای دوم و سوم به ترتیب به طول هشت‌کیلومتر و بیش از سه‌کیلومتر را شامل می‌شود.

به گفته مدیرعامل قطار شهری تبریز، عملیات اجرایی ۶ کیلومتر اول خط نخست قطار شهری تبریز به پایان رسیده و ریل‌گذاری آن نیز صورت گرفته است.