گروه استان‌ها : یک‌هزار و ۱۵۰میلیارد ریال از سهام شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان موتورسازان تراکتورسازی ایران نخ‌ریسی خسروی خراسان، کشت و صنعت شهید رجایی، ویتانا و سیمان کارون به آستان قدس رضوی واگذار می‌شود. به گزارش روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی براساس مصوبه هیات وزیران ۱۳۶ میلیون سهم از سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان، ۳۵درصد از سهام شرکت موتورسازان تراکتورسازی ایران، ۰۰۸/۲۱درصد از سهام شرکت نخ‌ریسی خسروی خراسان، ۱۰۰درصد از سهام شرکت کشت و صنعت شهید رجایی، ۲۶/۶درصد از سهام شرکت سیمان کارون و ۴/۱۵درصد از سهام شرکت ویتانا به آستان قدس رضوی واگذار می‌شود. براساس این گزارش در صورتی که جمع مبالغ سهام واگذاری از مبلغ یک‌هزار و ۱۵۰میلیارد ریال بیشتر باشد درصد سهام واگذاری شرکت‌های بورسی به نسبت تعیین شده و تا حدی که سقف تعیین شده را پوشش دهد کاهش خواهد یافت.

براساس مصوبه هیات دولت آستان قدس رضوی به عنوان سهامدار جایگزین شرکت‌های مادر تخصصی در شرکت‌های واگذار شده خواهد شد و شرکت‌های مادر تخصصی موظف‌اند بلافاصله اقدامات لازم را در مورد انتقال مالکیت سهام به انتقال گیرنده (آستان قدس رضوی) به عمل آورند.

همچنین سهام شرکت‌‌های فولاد مبارکه اصفهان موتورسازان تراکتورسازی ایران و سیمان کارون براساس قیمت تابلوی بورس در تاریخ ابلاغ مصوبه هیات وزیران قیمت‌گذاری خواهد شد.

قیمت سهام شرکت‌ها نیز براساس ترکیبی از روش‌های سودآوری و خالص ارزش دارایی‌ها مورد محاسبه قرار می‌گیرد و قیمت‌های تعیین شده باید در سه ماه پس از انتخاب کارشناس برای تصویب نهایی به هیات وزیران ارسال و پس از تصویب به خزانه‌داری کل کشور ابلاغ شود.