گروه استان‌ها: استاندار گلستان گفت: به علت کاهش قابل توجه ماهیان خاویاری در سواحل جنوبی دریای خزر، صید غیر مجاز این ماهیان باید متوقف شود. محمودزاده در دیدار از مراکز مختلف پرورش آبزیان و ماهیان خاویاری جزیره آشوراده بندر ترکمن تصریح کرد: آشوراده با تولید ۶۰درصد از خاویار کشور یکی از مراکز مهم صادرکننده این محصول است که برای توسعه استان اهمیت ویژه‌ای دارد. وی با اشاره به ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد جزیره آشوراده برای پرورش ماهیان خاویاری اظهار کرد: جایگاه استان در تولید خاویار بسیار ارزشمند است و شیلات استان باید با نظارت دقیق‌تر بر صیدگاه‌ها، جلوی صید غیر مجاز ماهیان خاویاری را بگیرد.

وی همچنین از سردخانه ۵۰۰ تنی نگهداری گوشت ماهیان خاویاری، مرکز صید و فرآوری ماهیان خاویاری چالاشت، شرکت تعاونی کشاورزی گمیشان کشت و طرح آب‌رسانی این شرکت تعاونی و سایت پرورش میگوی گمیشان دیدن کرد و توسعه این پایگاه در آینده را در توسعه شیلات استان بسیار حائز اهمیت برشمرد.

پایگاه پرورش میگوی گمیشان دارای ۵۶ استخر بوده و با توسعه استخرها در آینده به ۱۴۴ استخر افزایش پیدا خواهد کرد.

در این پایگاه سالانه ۵۰ تن میگو و پس از برداشت این نوع آبزی ۵۰ تن ماهی قزل‌آلا تولید می‌شود و به طور کلی ۱۰۰ تن فرآوری زنده در این استخر تولید می‌شود.