رشد 47درصدی صادرات غیرنفتی مازندران

ساری- خبرنگار دنیای‌اقتصاد:صادرات غیرنفتی استان مازندران ۴۷درصد رشد کرد. مسوول روابط عمومی سازمان بازرگانی استان مازندران با اعلام مطلب فوق افزود: براساس گزارش معاونت بازرگانی خارجی سازمان در استان و بر مبنای آمار اخذ شده از صادرکنندگان، صادرات غیرنفتی استان در سال گذشته ۱۶۱میلیون دلار بود که نسبت به سال ۸۴ که ۱۰۹میلیون دلار گزارش شده بود از رشد ۴۷درصدی برخوردار شده است.

همچنین در بخش کالاهای مزیت‌دار استان ۳۴میلیون و ۲۳۰۵هزار و ۳۶۶دلار کالا به خارج از کشور صادر شد که در مقایسه با سال ۸۴ رشد ۵/۴۹درصدی نشان می‌دهد. رکنی، اقلامی که از استان صادر شده است را شامل، گل و گیاه، مرکبات، نوشابه، روغن‌نباتی، رب، مصالح ساختمانی، مواد معدنی، فرآورده‌های لبنی، انواع کالاهای صنعتی دانست و افزود: اقلام وارداتی را نیز چوب، آهن‌آلات، مواد شیمیایی و فرآورده‌های نفتی تشکیل داده است.

وی کارهای انجام گرفته در زمنیه نظارت و بازرسی را نیز شامل، بازرسی از ۹۹هزار و ۷۹واحد اقتصادی اعم از صنعتی، صنفی، خدماتی است که به دنبال آن ۱۲هزار و ۴۹۸واحد مختلف شناسایی و به مراجع ذی‌صلاح معرفی شدند.

همچنین تعداد ۱۴هزار و ۸۷پرونده رسیدگی شد که در مجموع به مبلغ ۵میلیارد و ۸۴۱میلیون و ۲۲۱هزار ریال جریمه در زمینه‌های گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و... محکوم شدند.