اراک- خبرنگار دنیای اقتصاد: مدیر دفتر کارآفرینی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از اختصاص ۱۰درصد از کل اعتبارت سال ۸۶ بنگاه‌های اقتصادی زودبازده در استان به بخش گردشگری خبر داد. محمودرضا ولاشجردی با بیان این مطلب گفت: با اختصاص این اعتبار سازمان در سال اول برنامه چهارم توسعه موفق به ایجاد ۴۲۰ شغل در حوزه گردشگری شده است که این رقم نسبت به سهم سازمان در سند توسعه اشتغال بیش از صددرصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شروع طرح تاکنون ۴۳ طرح با اشتغالزایی ۸۶۱ نفر در بخش گردشگری به بانک‌های عامل استان معرفی شده است افزود: از این تعداد، ۱۰ طرح موفق به دریافت تسهیلات شده و بقیه در دست بررسی است.

وی مبلغ تسهیلات پرداخت شده به متقاضیان را ۲۳میلیون و ۹۴۶هزار ریال اعلام کرد و گفت: در بخش صنایع دستی نیز به ۵۵۰ متقاضی تسهیلات اعطا شده است.

مدیر دفتر کارآفرینی سازمان میراث فرهنگی استان مرکزی همچنین از حذف سقف ۱۰میلیارد ریال برای تسهیلات گردشگری استان خبر داد.

وی اظهار امیدواری کرد سهم بیشتری از اعتبارات تسهیلات در سال ۸۶ به متقاضیان ساخت تاسیسات گردشگری جدید اختصاص یابد. وی ضمن انتقاد از تاخیر در ابلاغ اعتبارات سال ۸۶ خواهان تسریع در ابلاغ اعتبارات شد.