تبریز- خبرنگار دنیای‌اقتصاد: مهدی نیکدار، قائم‌مقام سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در مراسم بهره‌برداری از چهار مجتمع خدماتی، رفاهی بین راهی آذربایجان شرقی اظهار کرد: ۱۳۹ مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی در جاده‌های سراسر کشور فعال هستند. وی گفت: ۲۰۰ مجتمع رفاهی در کشور در حال ساخت هستند و موافقت اصولی برای ساخت ۷۰۰واحد نیز در ۲۵هزار کیلومتر از راه‌های سراسر کشور صادر شده که براساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده سالانه باید ۳۰۰مجتمع به بهره‌برداری برسد.

نیکدار ایجاد مجتمع‌های خدماتی، رفاهی بین‌راهی کشور را هدف اصلی زنجیره حمل‌ونقل جاده‌ای عنوان کرد و یادآور شد: این مجتمع‌ها ایمنی تردد و آسودگی خاطر مسافران و رانندگان را فراهم می‌سازد. وی با اشاره به وضعیت نامناسب بهداشتی رستوران‌های بین‌راهی خاطرنشان کرد: مجتمع‌های یادشده این مشکل را برطرف خواهد کرد.

وی افزود: چهار مجتمع خدماتی، رفاهی استان آذربایجان شرقی در ۴نقطه از جاده‌های مواصلاتی استان قرار دارند که شامل مجتمع جزیره در ۲۸ کیلومتری جاده تبریز- آذرشهر، مجتمع نیلوفر در کیلومتر ۱۶ جاده بناب- عجب‌شیر، مجتمع ارسباران و ارس در کیلومتر پنج جاده اهر- تبریز و کیلومتر ۸ جاده جلفا- مرند هستند.

علی فیروزی، مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان شرقی در این مراسم اظهار کرد: چهار مجتمع خدماتی و رفاهی دیگر نیز تا پایان سال‌جاری در جاده‌های این استان توسط بخش‌خصوصی ساخته می‌شود.

وی امکانات این مجتمع‌ها را جایگاه سوخت، تعمیرگاه‌های فنی خودرو، رستوران، سرویس‌های بهداشتی، حمام، دوباب مسجد و پارکینگ بیان کرد.