عملیات اجرایی خط تولید کارخانه سیمان زنجان، روز پنج شنبه باحضور جمعی از مسوولان استان آغاز شد. به گزارش «ایرنا»، مدیر عامل شرکت سیمان خسمه - زنجان، ظرفیت تولیدی روزانه این کارخانه را بیش از سه هزار تن اعلام کرد.

حمید سلطانیانی بابیان اینکه تاکنون برای اجرای این طرح صنعتی بیش از ۲۷میلیارد ریال هزینه شده است، پیش‌بینی کرد که این رقم تا پایان عملیات به ۱۲هزار و ۷۰۰میلیارد ریال بالغ شود. وی اظهار کرد: این کارخانه با توان تولید سالانه یک میلیون تن سیمان، در زمینی به وسعت ۵۰هکتار ساخته می‌شود. سلطانیانی، شمار سهامداران سیمان خمسه زنجان را نزدیک به ۱۰هزار نفر بیان کرد و افزود: ۳۳سهامدار این شرکت را موسسات حقوقی و بقیه آنها را اشخاص حقیقی تشکیل می‌دهند. وی، سرمایه ثبتی شرکت سیمان خمسه را بیش از ۱۴۱میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال اعلام کرد و گفت: بیش از ۲۴میلیون یورو تسهیلات ارزی نیز از محل صندوق ذخیره ارزی با مشارکت بانک کشاورزی، دریافت شده است. وی، میزان آب مصرفی این کارخانه را ۳۰لیتر در ثانیه و برق مورد نیاز آن را ۱۸مگاوات بیان کرد و افزود: این طرح زمینه اشتغال ۳۴۰نفر را به شکل مستقیم و بیش از دو هزار نفر را به شکل غیرمستقیم فراهم می‌کند. رییس هیات مدیره شرکت سیمان خمسه نیز گفت: کارخانه سیمان خمسه زنجان طبق زمانبندی انجام شده در مدت ۳۱ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

سجاد نباتچیان کارخانه سیمان را به لحاظ اقتصادی جزو طرح‌های دیربازده معرفی کرد و افزود: با تمهیدات پیش‌بینی شده و ادامه حمایت‌های مسوولان، قطعا از برنامه و زمان‌بندی انجام شده، عقب نخواهیم ماند.