مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان مسکن و شهرسازی لرستان با حضور وزیر مسکن و شهرسازی در خرم آباد برگزار شد. به گزارش «ایسنا»، در این مراسم محمد سعیدی کیا، وزیر مسکن و شهرسازی، گفت: چنانچه افرادی در قالب تشکل‌های مورد تایید تعاونی‌ها به سازمان مسکن و شهرسازی معرفی شوند این سازمان زمین‌هایی برای ساخت مجتمع‌های مسکونی به این تشکل‌ها واگذار می‌کند.

وی شرایط عضویت در این تشکل‌ها را تاهل، نداشتن مسکن و استفاده نکردن از تسهیلات دولتی عنوان کرد و گفت: تسهیلات در نظر گرفته شده برای هر واحد مسکونی ۱۴‌میلیون تومان است.

وی افزود: به تعاونی‌هایی که تشکل‌هایی از این دست را به سازمان مسکن و شهرسازی معرفی کنند برای آماده‌سازی زمین‌ها به ازای هر واحد مسکونی یک‌میلیون تومان وام پرداخت می‌شود. وزیر مسکن و شهرسازی گفت: تقریبا ۷۰‌درصد قیمت ساخت وساز را دولت تامین می‌کند و واگذاری زمین‌ها به صورت قرارداد اجاره به نام افراد متقاضی صادر و برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: از ۱۰هزار‌میلیارد تومان اعتبار مسکن و شهرسازی کشور سهم لرستان ۳۱۰‌میلیارد تومان است و ساخت ۴۵هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای لرستان پیش‌بینی شده است.

وی اظهار کرد: بستر برای ایجاد مسکن فراهم شده و این کار همت و تلاش مردم و مدیران را می‌طلبد که این زمین‌ها را به خانه تبدیل و افراد فاقد مسکن را صاحب خانه کنند.