فرمانده یگان حفاظت از منابع آبزیان گفت: در پی یک سلسله اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی در محدوده آب‌های سرزمینی و داخلی صیدگاه‌های مهم استان ۷ فروند شناور صیادی متخلف توسط یگان حفاظت از منابع آبزیان توقیف شدند. به گزارش خبرگزاری فارس، علی اکبری گفت: با تلاش نیروهای این یگان و با ۹۶ مرحله گشت دریا و خشکی ۷ فروند شناور صیادی متخلف توفیق شدند.

وی افزود: یگان حفاظت از منابع آبزیان استان با انجام سلسله اقدام عملیاتی در صیدگاه‌های مهم استان با انجام ۹۶ مرحله گشت دریایی و خشکی از هفت‌هزار و ۲۶۰ فروند شناور صیادی بازرسی کرد.

وی خاطرنشان کرد: این اقدامات به توقیف ۷ فروند شناور صیادی متخلف به همراه ۹۵ طاقه تور غیر مجاز و ۳جفت تخته جل غیر مجاز میگو، ۳هزار عدد قلاب ماهیگیری، ۸ دستگاه جی پی اس، ۸ دستگاه تلفن همراه ماهواره‌ای و ۲۸ نفر متخلف منجر شد.اکبری با بیان اینکه متخلفین پس از توقیف به مراجع قانونی تحویل شده‌اند خاطر نشان کرد: یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات استان مصمم است روند مبارزه با متخلفان صید و صیادی را ادامه داده و برای اجرای ضوابط و برداشت مسوولانه از ذخایر آبزیان کماکان با متخلفان صیادی شدیدا برخورد کند.