گروه استان‌ها - بندر صیادی کنارک یکی از بزرگ‌ترین بنادر صیادی کشور است. به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات استان سیستان و بلوچستان مدیر کل شیلات استان با بیان این مطلب که بندر صیادی شهرستان کنارک واقع در ۵۰ کیلومتری غرب چابهار یکی از بزرگ‌ترین و تکمیل‌ترین بنادر صیادی کشور است، افزود: این بندر دارای ۲۸۰ فروند شناور کلاس لنج و ۳۰۰ فروند قایق بوده که بیش از شش هزار نفر صیاد در این بندر فعالیت دارند.

طباطبایی گفت: بندر کنارک به لحاظ دارا بودن تاسیسات زیربنایی پایگاه پشتیبانی مجهز شامل بازار حراج ماهی مرکز آموزش، تجهیزات مخابراتی، ساختمان صید و جایگاه تخلیه صید از تکمیل‌ترین اسکله‌های صیادی کشور بوده که از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و سالانه بیش از ۴۸هزار تن از انواع آبزیان در این بندر تخلیه می‌شود.

وی اظهار کرد: عملیات اجرایی ساخت بندر کنارک از سال ۷۵ آغاز شد و با ساخت راه دسترسی حوضچه آرامش، موج شکن و اسکله پهلوگیری در سال ۸۳ به بهره‌برداری رسیده و تا پایان سال جاری پایگاه پشتیبانی آن به بهره‌برداری کامل می‌رسد. مدیر کل شیلات خاطر نشان کرد: بندر کنارک دارای اسکله پهلوگیری بتونی به طول ۳۵۰ متر و موج شکن اصلی به طول ۸۵۰ متر و بازوی فرعی به طول ۷۵۰ متر است.

براساس این گزارش در شهرستان کنارک بیش از ۳۲ واحد صنایع شیلاتی شامل شناور سازی، کنسرو سازی، کارخانه عمل‌آوری و بسته‌بندی ماهی و میگو، یخ سازی و پودر ماهی مستقر است که نقش مهمی در اشتغالزایی و رونق اقتصادی منطقه داشته است.