مشکلات مرغداری‌ها در آذربایجان شرقی بررسی شد

تبریز- خبرنگار دنیای اقتصاد: مشکلات مرغداری‌های استان آذربایجان شرقی در نشست مشترکی با مدیر کل دفتر مبارزه با بیماری‌های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی کشور بررسی شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی در این نشست که با حضور مدیران و اعضای هیات‌مدیره تشکل‌های تعاونی‌های مرغداری‌های گوشتی و تخمگذار و تولیدکننده جوجه یک روزه استان بر پا شد، رامین اکبریان، مدیرکل دفتر مبارزه با بیماری‌های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی کشور با تاکید بر اجرای مقررات سازمان دامپزشکی در خصوص مسائل بهداشتی مرغداری‌ها به منظور کنترل بیماری نوپدید آنفولانزای فوق حاد طیور گفت: خوشبختانه با تعامل مناسب مرغداری‌ها با سازمان دامپزشکی مسائل قرنطینه و کنترل بهداشتی در این زمینه به نحو مطلوبی انجام می‌شود.

وی گفت: مطابق برنامه تنظیمی مقرر است مسائل صنعت طیور کشور پس از جمع‌آوری از استان‌ها با در نظر گرفتن شرایط و امکانات موجود ارزیابی و تصمیمات کلان کشوری در خصوص آنها اتخاذ شود.

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی نیز در این نشست وضعیت مرغداری‌های این استان را به لحاظ کنترل بیماری‌های شایع مناسب دانست و گفت: استان آذربایجان‌شرقی هم اکنون با بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ واحد مرغداری تخمگذار، مرغداری گوشتی، مزرعه مرغ مادر و جوجه‌کشی فعال یکی از قطب‌های مهم صنعت طیور کشور به شمار می‌رود.

مسعود محمدیان افزود: برنامه نظارت و کنترل بهداشتی مرغداری‌های استان به شکل مناسبی در حال انجام است و تلاش می‌شود با اعمال سیاست‌های کلان سازمان دامپزشکی در استان و تصمیمات منطقه‌ای و با هماهنگی دست‌اندرکاران تشکل‌های مرتبط مشکلات فعالان این بخش به حداقل ممکن برسد.

وی با بیان اینکه مرغداری‌های استان هم اکنون مشکل خاصی به لحاظ مسائل نظارتی بهداشتی ندارند گفت: اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی توسعه اجرای برنامه‌های آموزشی و ارائه راهکار برای رفع مشکلات مرغداری‌ها از جمله حمل و نقل کود و بهداشتی کردن آن و مبارزه با حشرات موذی را در دستور کار خود دارد.

در این نشست همچنین مقرر شد که تشکل‌های مرغداری‌های استان با جمع‌بندی سایر مسائل خود، آن را برای پیگیری به اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی ارائه کنند.