همدان- خبرنگار دنیای اقتصاد: تمامی مسوولیت‌های حقوقی، مالی و امنیتی ناشی از استفاده از تلفن‌های همراه متوجه کسانی است که تلفن در شرکت مخابرات به نام آنها ثبت شده است. مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات همدان ضمن اعلام این مطلب افزود: ثبت و نقل و انتقال تلفن‌های همراه صرفا در دفاتر خدمات ارتباطی قانونی است و این دفاتر تنها مراجع در ثبت تغییرات اینگونه تلفن‌ها هستند.

امامعلی عبدالملکی گفت: بارها اتفاق افتاده است که افراد بدون نقل و انتقال رسمی اقدام به واگذاری تلفن‌های همراه خود به دیگران کرده‌اند که پس از مدتی شرکت مخابرات به دلیل بدهی‌های سنگین یا استفاده‌های غیر مجاز تلفن را قطع و مطالبات خود را از طریق مراجع ذی‌ربط از مشترک اولیه که تلفن رسما به نام وی ثبت شده مطالبه کرده است، این در حالی بوده که وی استفاده کننده تلفن نبوده است.

وی با اشاره به مشکلات مشابه در این رابطه به تمامی مشترکان تلفن‌های همراه در سراسر استان توصیه کرد چنانچه قصد خرید یا فروش تلفن‌همراه را دارند قبل از هر گونه اقدام به دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه و اقدام به نقل و انتقال رسمی کنند.

مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات همدان همچنین افزود: با تلاش کارکنان این شرکت ارتباط راه دور سه روستای دیگر توابع شهرستان بهار برقرار شده است.

وی گفت: این روستاها عبارتند از وهنان با پیش شماره ۰۸۱۲۴۵۷، هارون آباد با پیش شماره ۰۸۱۲۴۶۵ و خوشاب علیا با پیش شماره ۰۸۱۲۴۵۶ که در تیر ماه سال‌جاری به بهره‌برداری رسیده‌اند.