خط تولید تلفن‌همراه در شرکت کارخانه‌های مخابراتی شیراز با حضور محمدرضا رضازاده، استاندار فارس راه‌اندازی شد. به گزارش «ایسنا»، استاندار فارس در این مراسم با بیان این که در دنیای امروز صنعت مخابرات و ارتباطات به عنوان یکی از صنایع پیشرو، تحول‌ساز و تأثیرگذار در زندگی جوامع بشری محسوب می‌شود، اظهار کرد: هم اکنون شاهد یک تحول بزرگ در دنیا و در کشور در زمینه صنایع مخابراتی و ارتباطی هستیم و نقش این صنعت روز به روز در زندگی مردم بیشتر می‌شود.

رضازاده با اشاره به ضریب نفوذ ۵۰‌درصدی تلفن‌همراه در دنیا به‌رغم نوپا بودن این صنعت تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در دنیای امروز پیشتاز باشیم باید با تحولات سریع آن هماهنگ باشیم.

چهارمین خط در بندرعباس

همچنین چهارمین کارخانه تولید گوشی‌همراه کشور با همکاری یک کنسرسیوم تایوانی، چینی پنجشنبه‌ گذشته با حضور فرماندار، مدیران محلی و جمعی از مهمانان خارجی در بندرعباس تولید خود را آغاز کرد. به گزارش «ایرنا»، محسن قربانی، مجری و طرف قرارداد ایرانی این کارخانه در این مراسم گفت: شرکت پردیس روزانه ۴هزار گوشی تلفن‌همراه را با نام تجاری پارس‌میت روانه بازار می‌کند. وی هزینه راه‌اندازی این خط تولید را ۲۰میلیارد ریال اعلام کرد که تامین این اعتبار و همچنین ورود تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز توسط طرف تایوانی انجام شده‌است. قربانی سرمایه در گردش مورد نیاز این کارخانه را یک‌هزار میلیارد ریال اعلام کرد که رایزنی‌ها برای تامین آن از منابع دولتی داخلی انجام شده‌است.

وی اشتغالزایی مستقیم این کارخانه را ۱۲۰نفر و با احتساب شبکه فروش و پشتیبانی اختصاصی یک‌هزار نفر در سراسر کشور اعلام کرد. احمد راستی، فرماندار بندرعباس نیز در این مراسم بندرعباس را به‌عنوان بزرگ‌ترین بندر تجاری و صنعتی کشور معرفی و اظهار کرد: کشورهای شرق آسیا و ایران در صورت گسترش همکاری‌ها و به‌کارگیری تکنولوژی‌های جدید در تولیدات مشترک، می‌توانند بازارهای پرارزش آسیای‌میانه و خاورمیانه را به کنترل خود در بیاورند.