بیرجند- خبرنگار دنیای اقتصاد: رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: هم‌اکنون حدود ۱۲هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در شهرهای کشور از محل منابع داخلی بنیاد مسکن در حال ساخت است که از این تعداد ۱۰هزار واحد تا پایان امسال به مردم واگذار می‌شود. وی گفت: علاوه بر آن ساخت ۶۰هزار واحد مسکونی دیگر نیز در شهرهای کشور تعریف شده که عملیات اجرایی ۲۸هزار واحد آن در سال‌جاری آغاز شده است.

تابش در مراسم واگذاری ۴۸ واحد مسکونی ارزان‌قیمت در محله معصومیه بیرجند بر مشارکت استانداری‌ها، ائمه جمعه و خیرین مسکن‌ساز در ساخت مسکن برای اقشار کم‌درآمد و محروم جامعه تاکید و اظهار امیدوار کرد: خیران بتوانند

ساخت ۱۰هزار واحد مسکونی را برعهده بگیرند.

وی اظهار کرد: به این منظور حدود ۱۰۰میلیارد ریال از محل حساب ۱۰۰ امام راحل و منابع داخلی بنیاد مسکن به خیران مسکن‌ساز کمک می‌شود.

تابش درباره مسکن روستایی نیز گفت: در بخش مسکن روستایی هیچ مشکلی وجود ندارد زیرا اعتبارات بسیاری در دولت نهم در اختیار این بنیاد قرار گرفته است.وی گفت: ۳۰۰هزار واحد مسکونی در روستاهای کشور با پرداخت تسهیلات بانکی توسط بنیاد مسکن ساخته می‌شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور افزود: برای ساخت این واحدهای مسکونی ۲۰هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته که امیدواریم تا پایان امسال جذب شود.

وی گفت: پارسال در دو نوبت تسهیلات ساخت ۴۰۰هزار واحد مسکونی روستایی در کشور اختصاص یافت که از این تعداد در نوبت اول متقاضیان ۲۰۰هزار واحد مسکونی برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی و عقد قرارداد شدند و در نوبت دوم نیز متقاضیان ۲۰۰هزار واحد مسکونی دیگر به بانک معرفی شدند که تاکنون برای ۱۹۳هزار واحد عقد قرارداد شده و برای مابقی تا پایان تیرماه امسال عقد قرارداد می‌شود.

وی با بیان اینکه ۵/۳میلیون واحد مسکونی روستایی در کشور وجود دارد، افزود: اگر بتوانیم در دو سال آینده ۷۰۰هزار واحد مسکونی روستایی بسازیم، ۲۰درصد مسکن روستاهای کشور را نوسازی کرده‌ایم.