ساری - خبرنگار دنیای اقتصاد: آموزش و پرورش استان مازندران در سال تحصیلی ۸۷-۸۶ با کمبود سه هزار و ۳۴۷ نیروی فرهنگی روبه‌رو است. لطف‌ا... مهدوی معاون پژوهشی برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش استان مازندران با اعلام خبر فوق افزود: تا پایان شهریور ماه سال جاری دو هزار و ۳۸ نیروی فرهنگی استان بازنشسته می‌شوند که از این تعداد هزار و ۲۵۷ نفر مرد و ۷۸۱ نفر زن هستند.

وی بیشترین کمبود نیروهای فرهنگی را در دوره‌های متوسطه، فنی، حرفه‌ای و کار و دانش با ۴۱۰ نفر و کمترین میزان را مربوط به دوره پیش دانشگاهی استثنایی با یک نفر اعلام کرد و افزود: با افزایش یک ساعت به درس تربیت بدنی و اجرایی شدن این طرح در مدارس، استان به ۶۶۲ مربی تربیت بدنی نیز احتیاج دارد. مهدوی راه اساسی برای جذب و تامین نیروی انسانی را از طریق مراکز تربیت معلم دانست و تصریح کرد: امسال ۵۶۰ دانشجو تربیت معلم و تعهد دبیری از طریق کنکور سراسری پذیرفته می‌شوند و با افزایش سهمیه در سال‌های آینده تعادل در ورود و خروج نیروی انسانی ایجاد خواهد شد.

وی برنامه کوتاه مدت تامین نیروی انسانی را انتقال نیروهای مازاد هر منطقه به مناطق نیازمند، جذب انتقالی از سایر استان‌ها و اداره‌ها و افزایش حق‌التدریس دبیران شاغل و آزاد دانست.