طرح توسعه شهرک صنعتی شفت در استان گیلان آغاز شد

رشت - خبرنگار دنیای اقتصاد: به منظور اجرای سیاست‌های دولت مبنی بر حمایت از صنعتگران و تامین زمین برای واحدهای صنعتی، اجرای طرح توسعه شهرک صنعتی شفت آغاز شد. در مراسم آغاز به کار طرح توسعه شهرک صنعتی شفت که نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان شهرستان حضور داشتند مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان گفت: این شهرک دارای ۳۸۱ هکتار مساحت است و با اجرای طرح توسعه، ۸ هکتار زمین به این شهرک افزوده خواهد شد.

عبدالکریم موسوی افزود: در‌حال‌حاضر ۳۰ واحد صنعتی فعال در این شهرک صنعتی دایر و ۱۲۵ قرارداد صنعتی نیز مبادله شده است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: منع قانونی ساخت صنایع در ۱۰ سال گذشته باعث شد تا عقب افتادگی زیادی در این زمینه داشته باشیم اما با توجه دولت به این بخش در سال‌های اخیر تحول مناسبی را در بخش صنعت استان شاهد بودیم.

عاشوری افزود: در شهرک صنعتی شفت امکانات آب، تلفن، خدمات عمومی و آسفالت انجام شده و گازرسانی به این شهرک نیز در حال انجام است که تا ۳ ماه آینده به پایان می‌رسد.

وی با بیان این که دولت در صدد حمایت از سرمایه‌گذاران است اظهار کرد: تسهیل و روان‌سازی امور توسط دولت برای حل معضل بیکاری و اشتغال پایدار است، سرمایه‌گذاران هم با ورود به کار و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف می‌توانند دولت را در رفع این معضل یاری دهند.

شهرک صنعتی شفت در کیلومتر ۶جاده شفت - امامزاده ابراهیم واقع شده و ساخت آن از سال ۷۸ آغاز شده است.

تاکنون شبکه‌های معابر، آبرسانی و توزیع برق در این شهرک اجرا شده و تامین مخابرات، شبکه جمع‌آوری فاضلاب گازرسانی به آن در دست مطالعه است.

همچنین در این شبکه علاوه بر اجرای عملیات حصارکشی، خیابان کشی، شبکه توزیع برق ۲۰ کیلو وات، ساختمان نگهبانی، باسکول و ساختمان اداری نیز ساخته شده است.